Zorg dat u de volgende informatie heeft:
- Uw naam, adres en de datum van het bezwaar
- Het aanslagnummer (staat op de parkeerbon)
- Duidelijke omschrijving van de reden(en) van bezwaar
- Uw handtekening
- Bewijsstukken (zoals parkeertickets of app-bewijzen)
Bewijsstukken die u kunt meesturen:
- Kopie van uw parkeervergunning én de aanmelding van het kenteken.
- Kopie van de naheffingsaanslag.
- Parkeerticket of kopie van uw parkeeractiviteit in een parkeerapp.
- Bewijs van spoedeisende hulp of ziekenhuisopname als u eerste hulp heeft verleend.
- Kopie van een huur- of verhuurcontract als uw auto was verhuurd.
- Verklaring van de RDW en een kopie van de aangifte als uw auto was gestolen.
Bezwaar heeft in de volgende gevallen geen zin:
- U kreeg een naheffing tijdens het geld wisselen
- U was te laat terug bij uw auto
- U vindt het bedrag te hoog (de tarieven zijn wettelijk vastgesteld)
Uitzonderingen waarbij bezwaar wel mogelijk is:
- Uw parkeerkaartje was geldig, maar is door het portier omgedraaid
- Uw parkeeractie was aangemeld via een app, maar dit werd niet geregistreerd
- U moest stoppen om eerste hulp te verlenen of iemand met spoed naar het ziekenhuis te brengen
- Uw kentekenregistratie bij de RDW klopt niet
- Uw voertuig was maximaal drie maanden verhuurd en u bent onterecht aangemerkt als belastingplichtige
- Uw voertuig is gestolen, en u bent daardoor onterecht als belastingplichtige aangemerkt
Verstuur uw bezwaar
Dien uw bezwaarschrift in binnen 6 weken via MijnGBTwente of stuur het per post naar GBTwente.